Temat szkolenia |
Ankyloglossia u noworodków i niemowląt |
Badania słuchu w pracy logopedy |
Co ma ucho do gadania® |
Co robić gdy małe dziecko nie mówi |
Czary Mary czyli wywołanie głoski R poprzez transformację dziąsłowego D |
Diagnoza i terapia dzieci z opóźnionym rozwojem mowy. |
Diagnoza i terapia logopedyczna dysfagii neurogennych u osób dorosłych. |
Diagnoza i terapia najczęstszych zaburzeń artykulacji |
Diagnoza i terapia zaburzeń mowy u osób dorosłych chorych neurologicznie |
Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie |
Diagnoza logopedyczna dzieci z różnymi zaburzeniami mowy |
Diagnoza logopedyczna oraz metody wywoływania głosek |
Diagnoza terapeut.-logop. pacjenta z uszk. neurologiczn. mózgu na bazie dok.med.(TK, MRI głowy). Funkcje kory mózgowej. |
Dysfagia w neonatologii i pediatrii |
Dyslalia – postępowanie logopedyczne w przypadku nienormatywnej wymowy głosek [f, v, x] oraz [l], braku automatyzacji głosek dentalizowanych, przyśpieszonego tempa mówienia, zaburzeń kinestezji artykulacyjnej |
Dyzartria wyzwaniem dla logopedy |
Efektywne metody terapii rotacyzmu |
Efektywne postępowanie w przypadku sygmatyzmu właściwego (wymowa międzyzębowa, sygmatyzm boczny, przyzębowy, itd.) |
Elementy fizjoterapii w terapii logopedycznej - wprowadzenie |
Funkcje motoryczne narządów mowy w diagnozie, profilaktyce logopedycznej i terapii logopedycznej w szczególności w terapii seplenienia międzyzębowego |
Funkcje słuchowo-językowe w procesie uczenia się. Praca z dzieckiem z CAPD. |
Guguhopla, od zabawy do mówienia. Od samogłoski do zdania obrazkowo-literowego. Propozycja autorska |
Integracja Bilateralna - program szkolny |
Istota i terapia jąkania |
Jak efektywnie prowadzić terapię logopedyczną w przypadku wady zgryzu lub rozszczepu? |
Jak pomóc dziecku z problemami w mówieniu |
Jak rozpocząć pracę logopedy-informacje praktyczne wzbogacone o autorskie materiały niezbędne w organizacji profesjonalnej pracy terapeutycznej. |
Jak skutecznie zaangażować rodzica w terapię dziecka z ORM - warsztat umiejętności praktycznych |
KINESIOTAPING w LOGOPEDII i FIZJOTERAPII STOMATOLOGICZNEJ z oklejeniami dla mięśni mimicznych z analizą ich wpływu na wymowę dźwięków, aktywność żuchwy |
Logopeda na start! |
Logopedyczna diagnoza i terapia zaburzeń układu ruchowego narządu żucia |
Logorytmika w praktyce. Zastosowanie w profilaktyce językowej. |
Logorytmika w praktyce. Zastosowanie w terapii opóźnień w rozwoju mowy oraz w terapii dyslalii. |
Maluch z opóźnionym rozwojem mowy – diagnoza i terapia |
Masaż logopedyczny od podstaw - podejście praktyczne |
Masaż logopedyczny od podstaw - podejście praktyczne (termin dodatkowy) |
Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego. Dysfunkcje orofacjalne i ich wpływ na rozwój komunikacji słowno-językowej. |
Mutyzm wybiórczy, diagnoza i oddziaływanie. Pomoc psychologiczna dziecku i jego rodzinie. |
Niemowlak u logopedy – diagnoza, profilaktyka i wczesna stymulacja |
Ortodoncja w logopedii. Zastosowanie ortodontycznej oceny warunków zgryzowych zewnątrz- i wewnątrzustnych w logopedycznej praktyce. |
Pozycja spoczynkowa języka |
Profilaktyka logopedyczna w przedszkolu |
Programowanie języka w oparciu o naturalne wychowanie językowe Zastosowanie metody narracji i dialogu w terapii i profilaktyce logopedycznej |
Przychodzi dziecko do logopedy - jak przeprowadzić profesjonalne badanie logopedyczne |
Rehabilitacja zaburzeń głosu |
Skuteczne metody logopedyczne w wybranych problemach dyslalii - rotacyzm, kappacyzm, gammacyzm, mowa bezdźwięczna, brak artykulacji głosek [t, d], substytucja wybranych samogłosek ustnych |
Skuteczne utrwalanie głosek w terapii zaburzeń artykulacji |
Spektrum zaburzeń autystycznych w diagnozie i terapii logopedycznej |
Strategie sensoryczne w diagnozie i terapii zaburzeń neurorozwojowych |
Systemy komunikacji alternatywnej i wspomagającej - wprowadzenie |
Techniki regulacji procesu ślinienia w logopedii |
Terapia jąkania u dzieci w wieku szkolnym |
Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych. |
Trening karmienia logopedycznego od podstaw |
Uszkodzenia korowe - perspektywa diagnostyczno-terapeutyczna w pracy logopedyczno-pedagogicznej |
Uszkodzenia narządu słuchu - diagnoza i terapia logopedyczna |
Wczesna diagnostyka i mioterapeutyczna stymulacja zaburzeń oralnych u noworodków i niemowląt - nowe podejście |
Wczesna interwencja logopedyczna dzieci do 3 r ż. Praktyka bez teorii- część II. |
Wczesna interwencja logopedyczna dzieci do 3 r.ż. - praktyka bez teorii-I część. |
Wprowadzenie do treningu jedzenia i karmienia - MODUŁ I |
Wprowadzenie do treningu jedzenia i karmienia - MODUŁ II: Wczesne zaburzenia funkcji oralnych – diagnoza, postępowanie terapeutyczne |
Wspieranie funkcji prelingwalnych w praktyce logopedy - wczesna opieka logopedyczna nad dzieckiem od 0 do 2 r.ż. |
Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej |
Wspomaganie rozwoju mowy osób z autyzmem |
Wspomaganie rozwoju mowy osób z niepełnosprawnością intelektualną |
Wspomaganie rozwoju mowy przez ruch |
Wykorzystanie elementów metody verbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunkacj językowej cz.1 |
Wykorzystanie Nowego Testu do badania inteligencji niewerbalnej SON-R 2-8 w diagnozie psychologiczno-logopedycznej dziecka |
Zabawy sensoryczne na cztery pory roku - warsztat praktyczny |
Zaburzenia mowy w przebiegu schorzeń dezintegracyjnych i neurodegeneracyjnych |
Zaburzenia przetwarzania słuchowego jako nowe spektrum zaburzeń na poziomie CUN - diagnoza i terapia |
Zaburzenia rozwoju mowy na tle zespołów genetycznych |
Zespoły otępienne: charakterystyka zaburzeń językowych i poznawczych. Diagnoza i terapia chorych. |